Burun Tıkanıklığı Tedavisi
Burun Tıkanıklığı Tedavisi

Burun tıkanıklığı birçok farklı sorundan kaynaklanabilir. Durumun kısa bir süre içerisinde çözüme kavuşturulması için uygun alt yapı oluşturulmalı ve tıkanıklığa sebebiyet veren temel sorun incelenmelidir. Tıkanıklığın dönemsel olarak meydana gelen alerjiler de başta gelmek üzere birçok farklı rahatsızlık ile biri arada seyredebildiği görülüyor.

Burun burun kıkırdak ve kemik ve konka yapılarındaki eğrilikler ve büyümeler burun tıkanıklığınının en önemli sebebidir. Ayrıca burun etlerinin büyümesine sebep olan alerjik hastalıklar, burun polipleri, enfeksiyonlar sebebiyle de burun tıkanıklığı olabilir. Burun tıkanıklığı tedavisi, tıkanıklığa yol açan sebebe göre değişir. Burun tıkanıklığını gidermek için geçici çözüm sağlayan burun açıcı spreyler uzun süre kullanıldığında ilaca bağımlılık hatta ilaca bağlı burun tıkanıklığına sebep olur.

Rinitis medikamentoza dediğimiz bu durumun tedavisi de oldukça zordur. Ayrıca bu ilaçların uzun süre kullanımı burun içinde nitrik oksidi azaltarak sinüzite yol açması sebebiyle de sakıncalıdır. Burun tıkanıklığı alerji şikayetlerinin artmasına ve horlamaya sebep olabilir. Plazma teknolojisi kullanılarak çok kısa sürede kanamasız müdahele ile tedavi imkanı sağlanmaktadır. Plazma teknolojisi kullanılarak burun etleri küçültüldüğünde tekrarlama riski çok düşük ve uzun süre kalıcı tedavi imkanı sağlanmaktadır. Kemik ve kıkırdak yapıdaki eğrilikler ise ameliyatla düzeltilerek tedavi edilmektedir.

Burun Yapı Bozuklukları

Burun tıkanıklığı sorununa sebep olan unsurların başında burunun anatomik yapısında meydana gelen bozukluklar gelmektedir. Bu sorunun giderilmesi için kanallarda ya da burun kemik ve kıkırdak yapısında bir problem olup olmadığı inceleme altına alınmalıdır. Yapı bozukluklarının giderilmesi için estetik cerrah ve KBB uzmanlarının ortak karar alması çok daha mantıklı olacaktır. Süreç içerisinde sorun yaşanmaması için sorunun temeline inilmesi daha mantıklı olacaktır.

Polen Alerjisi

Burun tıkanıklığı tedavisi uygulanırken en sık kullanılan unsurların başında alerji ilaçları gelmektedir.

Kişilerde meydana gelen burun tıkanıklıklarının büyük bir kısmı polen veya dış çevrede yer alan herhangi bir unsura alerjiden kaynaklanır. Bu durumun alerji kaynaklı olduğu klinik testler sonucunda onaylanmasının hemen sonrasında tedaviye başlanır.

Alerji ilaçları meydana gelecek olan rahatsızlıkların ve semptomların en düşük seviyede seyretmesini mümkün kılar.

Grip ve Soğuk Algınlığı Sebebi ile Ortaya Çıkan Tıkanıklıklar

Grip ve soğuk algınlığı mevsim geçişlerinde en sık rastlanan rahatsızlıkların başında geliyor. Bu nedenle vücutta birçok farklı semptoma da sebebiyet verebiliyor. Bunların başında burun tıkanıklığı gelir. Burunda kanalların tıkanması, ses tonunda değişiklikler ve yeterli oksijen alınmaması gibi aksaklıklar da meydana gelebilir. Tedaviye kısa sürede başlayarak hayat kalitenizi yeniden yakalayabilirsiniz.

Burun Eti Sorunu

Burun eti sorunu sadece tıkanıklıklara sebebiyet vermez aynı zamanda nefes alış verişinizi ve vücuda giren oksijen oranını dahi değiştirebiliri. Sürece bakıldığı zaman burun etinin oldukça küçük bir operasyon ile alınması mümkün kılınır. Burun eti sorununun aynı zamanda horlama gibi yan sebeplere de yol açtığı görülüyor. Hem uyku kalitesini hem de sosyal hayatta konumunuzu etkileyebilecek olan bu sorunun tedavisi oldukça pratik bir biçimde kendini göstermektedir. Hızlı bir şekilde kulak burun boğaz uzmanınız ile iletişime geçerek tedavi sürecini başlatabilirsiniz.