• Nasuh Akar Mh. Ziya Bey Cd. 1400. Sk. No: 8/1 Balgat / Ankara

Sorularınız ?

Bademcikler ne zaman alınır?

Çocuklarda bademcikler genellikle sık enfeksiyon geçirme ve uyku sırasında horlama sebebi ile alınmaktadır. Bademciklerin alınması için gerekli enfeksiyon sıklığı ne kadardır? Bir yılda 7 kere veya arka arkaya 2 yıl 5 kere, 3 yıl üst üste 3 kere enfeksiyon geçirdiğinde bademcikler alınır diye klasik bir bilgi vardır. Fakat günümüzde immün sistemi güçlendiren bitkisel ilaçlar veya etkili antibiyotikler sayesinde enfeksiyon sebebi ile bademciklerin alınması biraz daha azalmıştır. Bademcikleri biz daha çok uykuda solunum durması dediğimiz uyku apnesine sebep olursa alıyoruz. Bu durumda da eğer çocuk çok sık enfeksiyon geçirmiyorsa bademcikleri almak yerine küçültme şeklinde bir işlem yaparak bademciklerinde kendisinde kalmasını sağlayabiliyoruz. Bu küçültme işlemini, plazma teknolojisi dediğimiz kanama oranı çok düşük, aynı gün taburcu etme imkanını sağlayacak sistem ile yapmaktayız. Bu yöntem sayesinde bademcikleri küçültüp bu arada geniz eti büyük ise geniz etini de aynı teknoloji ile küçülterek horlamayı engellemiş oluyoruz. Tekrarlayan enfeksiyonlar sebebi ile özellikle 5 yaşından önce çok fazla bademcik ameliyatı yapmıyoruz. 5 yaşından önce sadece horlama sebebi ile bademcik ameliyatı yapmaktayız. Bademcikler çok büyük ise ve sık enfeksiyon geçirmiyor ise küçüLtme yöntemini kullanarak çocuklarda horlama ve uyku apnesini tedavi edebiliyoruz.

Geniz eti büyümesi tekrarlar mı?

Geniz eti bazı durumlarda tekrarlayabilir bunlar alerjik bünyeli çocuklarda bazen tekrarlayabilir ama esas olarak geniz eti 3 yaşına kadar büyüyen, 3 yaşından küçülen bir lenf dokusudur. Bu doku genellikle 10 yaş itibari ile iyice küçülmüş olur tekrarlamanın birkaç sebebi var; bir tanesi tam olarak alınamamış olabilir, bu sebeple tekrar büyüyebilir diğeri de çocuk çok alerjik bir çocuktur tekrar bir reaksiyon olarak geniz eti büyüyebilir ama çocuk da beraberinde büyüdüğü için aynı şekilde şikayete sebep olmaz.

Bademcik ameliyatı yazın yapılır mı?

Kulak tansiyonu olur mu?

Kulak tansiyonu aslında bizim menier diye söylediğimiz ama halk arasında kulak tansiyonu olarak tabir ettiğimiz hastalıktır. Bu hastalıkta kulakta çınlama, uğultu basınç, tıkanıklık hissi ve baş dönmesinin eşlik ettiği bir hastalıktır. Aynı zamanda işitme kaybı d buna eşlik eder işitme kaybı fluktuan dediğimiz değişken bir işitme tabiridir bazen iyi duyar, bazen işitmesi daha da işitme kaybı olabilir. Bu durumda biz hastalara kademeli bir tedavi uyguluyoruz. Tabiki de testlerini yaptıktan sonra tanıyı koyduğumuz hastalarda diyet tedavisi ilaç tedavisi intratimpanik enjeksiyon dediğimiz kulağa iğne tedavisi ve daha düzelmeyen hastalarda cerrahi yöntemler uygulamaktayız.

Yüzme sonrası kulan ağrısı tıkanıklık?

Yüzme sırasında deniz veya havuz havuzlarda daha sık görüyoruz ama denizde yüzme sonrasında da kulakta ağrı ve akıntı görebiliyoruz. Bunun sebebi birkaç sebebi olabilir; bir tanesi dış kulak yolu derisi çok hassastır çok incedir dolayısı ile enfeksiyonlara daha çabuk yatkınlığı vardır. Dış kulak yolu enfeksiyonu olmuş olabilir bu sebeple ağrı görebiliriz. Diğer sebepte kulakta kulak kiri olabilir. Kulak kiri olduğunda su ile ıslandığı zaman bu da şişerek kulakta basınç ve beraberinde enfesiyona sebep olmuş olabilir yüzmeye gitmeden önce kulakları temizleterek gitmelerini tavsiye ediyoruz

Çocuklarda baş dönmesi olur mu?

Çocuklarda baş dönmesi olabilir. Aslında daha çok yetişkinlerde gördüğümüz bir şikayet ama çocuklarda neden az görüyoruz birincisi çocuklar tarif edemiyorlar bu yetişkinlerin bile zor tarif ettiği bir belirti aslında çocuklar genellikle tarif edemiyorlar. Ama biz bunu nereden anlıyoruz çocuklar bazen yürürken düşebiliyorlar veya dengesiz yürüme olabiliyor çocuklarda farklı belirtiler veya gözlerini hızlı hareketler şeklinde aileler bizlere geliyorlar. Bunda en önemli bir sebep çocuklardaki baş dönmelerin bir santral hastalıklar olabilir epilepsi veya başka şeyler onun dışında kafa travması çocukların çok sık maruz kaldığı bir şey ve bizim kulak kristallerimizin oynamasına bağlı olarak gördüğümüz hastalık daha çok kafa travması sebebi ile ortaya çıkıyor. Çocuklarda bu tür baş dönmeleri görüyoruz. Hatta dünyada en küçük vaka yine bizim vakamızdı; annesi ayağında sallarken bebeği, bebek yatmak istemedi ve gözlerinde hızlı hareketlenme ile olduğu şikayeti ile bize getirilmişti. Ayağında hızlı salladığı için kulak kristallerinin oynaması söz konusu olmuştu biz tanıyı koyup manevralar ile düzelterek yaklaşık 5 dakika içinde tedavisini uyguladık daha sonrasında bir şikayeti olmadı ama tabi bu durumda çocuklarda baş dönmesi olmaması açısından özellikle çocukların ayaklarda, beşikte yanlara doğru sallanmasının iki yana doğru hızlı bir şekilde sallanmasının baş dönemsine sebep olabileceği görülmüş oldu. O yüzden ailelere ve annelere ayakta bebekleri çok hızlı sallamamalarını öneriyorum.

Baş dönmesi neden olur?

Dengeyi sağlayan 3 tane sistemimiz var bir tanesi vestibüler sistem dediğimiz iç kulaktaki denge organı, diğeri gözler, diğeri de iskelet sistemi derin duyu sistemi dediğimiz sistemimiz. Bunlar birbiriyle organize bir şekilde çalışarak beyne sinyaller gönderirler ve beyinde denge duyusu ortaya çıkar. Tabi dengeyi bozan en önemli şeylerden bir tanesi denge organı dediğimiz iç kulaktaki denge sisteminin etkilenmesi ile ortaya çıkar en şiddetli baş dönmesini bu sebeple görürüz bizim dengeyi sağlayan önemli reflekslerimiz var bunlardan bir tanesi iç kulak ile göz arasındaki vestibula oküler refleks dediğimiz refleks, bu refleks sayesinde biz dünya döndüğü halde dünyanın döndüğünü görmeyiz ve bu reflekste bozulma olduğu zaman dünyanın etrafımızda döndüğü şeklinde bir dönme hissine kapılırız ve buda aslında dünyanın döndüğünü görmüş oluruz. Eğer biz dünyanın dönemsinin tersine doğru döndüğümüzde kendi çevremizde hızlı bir şekilde döndüğümüzde yine bu refleksin yetersiz kalmasına bağlı baş dönemsi yaşayabiliriz, bu refkleks ile yaşadığımız bir durum. Biz bunu daha çok kulak kristallerini yerinden oynaması durumunda hastada yanlış sinyallerin gönderildiği pozisyonel baş dönmesi hastalığında bunu daha çok görüyoruz. Vestibular oküler refleks kaybı diyoruz buna ve bizim tedavide yaptığımız şey aslında hastaya tekrar refleksini, kazandırmak, bu refleksi kazandırarak bu baş dönemsi çeşidini tedavi etmiş oluyoruz yani kulak kristallerinin yerinden oynamasına sebep olan hastalık L-pozisyon dediğimiz manevra ile yeniden kulak kristallerinin kendi kanallarına iade etme yöntemi ile bu hastalığı tedavi edebiliyoruz yine bu hastalığın tedavisi çok kısa 5 dakikada tamamlanan tedavi olabiliyor o yüzden doğru tanı doğru manevra önemli.

Alerjinin tedavi yöntemleri nelerdir?

Alerjinin tedavisinde 3 farklı yöntem vardır bunlardan bir tanesi korunma tedavisidir yani alerjenden uzak durma neye karşı alerjisi olduğunu bilince hasta bunlardan korunma yöntemini öğrenmesi gerekir. Diğer tedavi aslında buna tam tedavi demiyoruz belirtileri yok etme veya semptomik tedavi dediğimiz antihistaminikler bunlar hastanın o anki şikayetlerini bastırmaya yönelik günü kurtarmaya yönelik tedaviler. Bunları çok uzun süreli kullanamıyoruz, uzun süreli bir tedavi sağlamıyor bunlar diğer tedavi yöntemi ise alerjide en yüksek başarı oranına sahip aşı tedavisidir aşı tedavisi birkaç çeşit tedavi şeklinde yapılabilir bunlardan bir tanesi subkutan alerjisi dediğimiz iğne şeklinde aşıları diğeri dil altı damla aşıları ve diğeride yine son yaralarda kullanılan tablet aşılar bunlar tabi uygulaması kolay olan aşılar ama tablet olan aşılar şuan da her alerjene karşı mevcut değil o yüzden subkutan aşılar veya dil altı aşılar daha çok tercih edilebilir tabi bunlardaki uygulama şu şekilde uzun sürdüğü için tam uyum sağlanamayabiliyor subkutan aşılar her hafta yaklaşık 3 yıl boyunca yapılması gerekiyor dil altı aşılar evde uygulanabiliyor şuan için ama Türkiyede henüz yani subkuntial dediğmiz dil altı aşılar şuan için uygulanamıyor bulunmuyor şuanda uygulamada mümkün olan en hasta umrunuda mümkün olduğu en uygun aşılar polenlere karşı geliştirilmiş olan tablet aşılar bunlar uygulanabilir bide bunun dışında tablet aşılara benzer bitkisel pripantlarda kullanılmaktadır bunlarda aşı gibi çapraz reaksiyonla alerjana karşı duyarsızlaştığı sağlanmaktadır

Çocuklarda İşitme Kaybı Neden Olur?