• Nasuh Akar Mh. Ziya Bey Cd. 1400. Sk. No: 8/1 Balgat / Ankara

BURUN TEDAVİLERİ

Alerjik Nezle

Alerjiye neden olan maddelerin (alerjen) burun mukozasına temas etmesi sonrasında ortaya çıkan ve akıntı, burun ve gözlerde kaşıntı, hapşırma, boğaz kaşıntısı gibi şikayetlere seyreden rahatsızlığa “alerjik nezle” adı verilmektedir. Nedeni havada bulunan ve solunumla buruna giren parçacıklara karşı gelişen anormal reaksiyondur. Alerjik nezle ile eş anlamlı olarak saman nezlesi, yaz gribi ve alerjik rinit (burun iltihabı) terimleri de kullanılmaktadır

Burun Kanaması

Burun kanamaları “ön” ve “arka burun kanamaları” olarak iki tipte görülebilir. Ciddi kanamalar, burnun arka tarafında oluşur ve bu tip kanamaların takibi gerekir. Genellikle yüksek tansiyon nedeniyle yaşlılarda görülür.

Burun Kemiği Eğriliği

Burunda önde kıkırdak, arkada kemikten oluşan bir yapı bulunur. İdeal burun kemiği, yüzün tam ortasındadır ve burnun sağ ile sol boşluğu eşit uzaklıkta ve büyüklüktedir. Burun kemiği eğriliği, bu yapısal görünümün bozulmasıyla oluşur. Doğum esnasında, kalıtsal veya sonradan sağa, sola kaymalar veya kırılma nedeniyle eğrilik oluşabilir. Düzgün görünen bir burunda da iç kısımlarda görünmeyen kemik eğriliği (deviasyon) bulunabilir. Eğrilik, hafif olabileceği gibi bazı hastalarda tıkanıklık oluşturacak derecede belirginleşebilir.

Burun Tıkanıklığı

Burun tıkanıklığı, ağızdan nefes almaya neden olur. Bu durum ise ağız kuruluğu, koku ve tat alma bozukluğu, uyku sorunları nedeniyle günlük yaşamı olumsuz etkileyebilir. İleri seviyedeki burun tıkanıklığı, ağızdan nefes alınması nedeniyle boğaz enfeksiyonlarına, horlamaya, yüksek tansiyona, ses kalitesinde düşüklüğe ve çocuklarda orta kulak sorunlarına yol açabilen bir rahatsızlıktır. Bu nedenle tedavi edilmelidir.

Nazal Polip

Sinüs ve geniz yolundaki mukus zarının iltihaplanması ile oluşur. Polipler, burun deliklerinden, boğaz bölgesine dek uzanabilirler. Bu tip oluşumlar, geniz yolunun tıkanmasına neden olabilir. Nazal polipler, tıbbi tedavi veya cerrahi müdahale ile yok edildikten sonra tekrar büyüyebilir. Takip edilmesi gerekir.

Burun ve Sinüs Tümörleri

Burun ve burun çevresindeki sinüslerde iyi ve kötü huylu tümörler görülebilir. İyi huylu olanlar arasında en sık "papillom" adı verilen tümörlere rastlanır. Papillomlarda bazen kötü huylu tümör dönüşümü görülebilir. Daha nadir görülen iyi huylu tümörler arasında osteomlar, fibromlar, nörinomlar sayılabilir. Gerçek tümör olmamalarına rağmen, içleri sıvı dolu kistler olan mukoseller de tümör benzeri şikayetler yaratırlar. Sinüslerde en sık rastlanan kötü huylu tümör cinsi yassı hücreli kanserdir. Daha nadir olarak adenoid kistik kanser, mukoepidermoid kanser, adenokanser, melanom, lenfoma, osteosarkom ve kondrosarkom görülür.

Farenjit

Farenjit, boğaz iltihabını tanımlayan genel isimdir. Boğazda ani başlayan yanma, yutkunmakla artan ağrı, ses kısıklığı, ateş, öksürük, boğazda uçuk seklinde kabarcıklar, iltihaplı dokular ve ağız kokusu gibi belirtiler ile ortaya çıkan farenjitin %90’ı viralnedenlerden kaynaklanırken çok az kısmı bakteriler nedeniyle oluşmaktadır. Özellikle 4-7 yaş arası çocuklarda sık görülen farenjit, bir yaşın altındakilerde nadiren görülürken, belirtileri hastalığın nedenlerine göre değişmektedir. Bakterilerin sebep olduğu farenjitte belirtiler genellikle daha ağır seyretmektedir. Çoğu farenjit vakası birkaç gün içinde kendiliğinden düzelir. Faranjit tedavisi daha çok belirtilere yöneliktir. Farenjit tedavisinde antibiyotikler ancak bakteriyel enfeksiyon kaynaklı boğaz ağrısı varsa kullanılır.

Bronşit

Bronşit, akciğerlere hava taşıyan bronş tüplerinin (solunum boruları) iç yüzeyindeki zarın iltihaplanması sonucu meydana gelir, akut ve kronik olarak iki farklı türü vardır. Akut bronşit genellikle grip, kızamık, boğmaca veya tifo gibi hastalıklar sırasında görülürken kronik bronşit daha ciddi bir iltihaplanmadır ve mutlaka tedavi edilmelidir. Bronşitin neden olduğu öksürük bazı durumlarda kuru olmakla birlikte genellikle balgamla birlikte görülür. Bronşit öksürüğü yoğun ve şiddetlidir.